Yardımcı bilgi

21 Temmuz 2021

Türkiye'de TAPU, bir mülk alıcısı için önemli bir belgedir.

Türk gayrimenkullerinin satın alınması, yurt dışından yatırımcılara fayda sağlamayı garanti ediyor. Avrupa ve BDT ülkelerinden birçok yabancı vatandaş, şimdiden Türkiye'de deniz kenarında konforlu konutların sahibi oldu ve alıcı sayısı her yıl artıyor.

Türk emlak piyasası, farklı alıcı istekleri için özellik ve maliyet açısından çok çeşitli nesneler sunmaktadır. Türk hükümeti şeffaf ve güvenli işlemler için tüm koşulları oluşturmuştur. Sadece birkaç gün içinde, ülkenin popüler bölgelerindeki konut veya ticari mülklerin tam sahibi olabilirsiniz.

Yabancı yatırımcıların alım-satım işlemi sonrasında ellerine geçen belgeler ne kadar meşrudur? Türkiye'de TAPU'ya nasıl başvurulur ve bu nasıl bir belgedir? Bu ve diğer soruların cevaplarını yazımızda bulacaksınız.

Bir yabancı Türkiye'de neden TAPU'ya ihtiyaç duyar?

Türkiye'de gayrimenkul tescili prosedürü son aşamada alıcıya TAPU verilmesini gerektirir.

TAPU, Türkiye Cumhuriyeti'nde edinilen gayrimenkulün (arsa, konut veya ticari alan) mülkiyetini resmi olarak teyit eden ana ve tek belgedir. Türk hukukuna göre, bir sertifikanın düzenlenmesinden sonra, meşruiyeti mahkemelerde bile sorgulanamaz.

TAPU verme prosedürü, Türk vatandaşları ve yurtdışından gelen yatırımcılar için aynıdır ve bu, güney eyaletinin topraklarında eşit mülk sahibi olma hakkını teyit eder.

Türkiye'de bir yabancı için bir daire tasarlamak, mülkiyet belgesine bir değil, birkaç malik ekleme olasılığını garanti eder. Toplam mal sahibi sayısı, mülkün aralarında eşit olarak veya anlaşma ile bölündüğü 10 kişiye ulaşabilir. Bu durumda yatırımcılardan her biri, diğer maliklerin resmi muvafakatini aldıktan sonra payını satma hakkına sahiptir.

TAPU Çeşitleri: Mavi ve kırmızı arasındaki fark nedir?

Türkiye'de iki tür mülkiyet belgesi vardır: kırmızı ve mavi.

Türkiye'de kırmızı TAPU'nun ne olduğu, içinde belirtilen bilgilere göre belirlenebilir. Üzerinde gayrimenkul nesnesi bulunan bir arsanın sahibine verilir.

Herhangi bir bina olmadan yere mavi bir belge çizilir.

Türkiye'de gayrimenkul mülkiyeti yönetmeliği

Türkiye'de gayrimenkul mülkiyeti tapu sistemine göre tescil edilir. Yani, bununla yalnızca bir yetkili devlet organı ilgileniyor - Kadastro Odası. Burada delil aktarımı işlemin her iki tarafının huzurunda gerçekleşir.

TAPU düzenlemek için, Kadastro Ofisi'ndeki satıcının bir başvuru yazması ve beraberindeki bir kağıt paketini eklemesi gerekecektir. İşlemin ikinci tarafının (alıcı) sertifikanın yenilenmesi için başvuruda bulunurken Kadastro Departmanında bulunmasına gerek yoktur.

Talep gönderildikten sonra ve satıcı ile alıcı arasında belgelerin nihai olarak imzalanmasından önce, tüm karşılıklı yerleşimler, vergiler ve harçlar ödenmelidir. Özellikle:

  • gayrimenkul alımında tek seferlik vergi;
  • kadastro ücreti;
  • Devlet hizmet ücreti.

Yeni bir TAPU hemen verilmez, bu işlem birkaç gün sürer. Kayıt için son tarih sona erdikten sonra, malikin kendisi Kadastro Ofisine gelmeli ve belgeyi almalıdır.

Mülkiyet devri için tüm evraklar hazır olur olmaz, işlemin her iki tarafı da nihai imza için Kadastro Odasındaki toplantının tarihini ve saatini belirten bir SMS bildirimi alacak. belgelerin. Randevu tarihi kurumun iş yoğunluğuna göre değişmekle birlikte nadiren iki iş gününü aşmaktadır.

Yabancının gayrimenkul satın alması durumunda toplantıda lisanslı yeminli tercüman bulunması zorunludur. İşlemin tüm detaylarını açıklayacak, belgeleri yatırımcının ana diline tercüme edecek ve imzasını atacaktır. Tercüman, çalışmalarının kalitesi için cezai sorumluluk taşır.

TAPU kaybolursa, tam anlamıyla bir iş günü içinde geri yüklenebilir.

TAPU belgesine hangi veriler girilir?

Bina içeren bir arsa için TAPU (kırmızı) aşağıdaki bilgileri içerir:

  1. Bölge
  2. Şehir
  3. Çeyrek
  4. Şehir
  5. Sokak
  6. Konum
  7. Sahip fotoğrafı (isteğe bağlı)

8, 9, 10 Arsa koordinatları

  1. Arsanın durumu (Kadastro Dairesine göre)

12, 13, 14, 15 Yeni sahibine ait arsa alanı (satın alınan mülkün büyüklüğü ile orantılı olarak)

  1. Yeni sahibine ait gayrimenkulün durumu (mülk türü)
  2. Edinilen mülkün değeri
  3. Önceki sahip(ler) hakkındaki veriler
  4. Yeni sahip(ler) hakkındaki veriler
  5. Önceki sahibi kaydederken TAPU numarası (her sahiplik devrinde değişir)
  6. Mülkün önceki sahibi tarafından satın alındığı tarih
  7. Yeni Tapu belgesinin kayıt ayrıntıları
  8. Bu mülkün yeni sahibi tarafından satın alındığı tarih
  9. Kadastro Dairesi müdürünün mührü ve imzası

TAPU'da, nesnenin belirtilen maliyeti, kural olarak, piyasa değerinden aşağı doğru farklılık gösterir. Böylece, yeni mal sahibi, satın alırken daha az miktarda vergi ödeme fırsatı elde eder. Bu, vergileri gizleme yöntemi sayılmayan resmi bir hükümdür. Ancak piyasa fiyatı kadastro fiyatından düşük olamaz (yetkili komisyon bilirkişi değerlendirmesi sırasında kadastro fiyatını belirler).

Türkiye'de TAPU'ya başvurmak için hangi belgeler gereklidir?

Türkiye'de mülk satın almak için belgeler şunlardır:

  • Alıcının pasaportunun aslı ve Türkçe tercümesi.
  • Türkiye'de alınan bireysel bir vergi numarası.
  • Resmi antetli kağıda başvuru.
  • Gayrimenkulün uzman değerlendirmesiyle ilgili sonuç.
  • Mevcut ve geçerli TAPU.
  • Satıcının kimliğini doğrulayan bir belge.

Türkiye'de risk almadan kazançlı bir şekilde mülk satın almak istiyorsanız, Nordic Property Construction ile iletişime geçin. İdeal daireleri seçeceğiz ve mümkün olan en kısa sürede adınıza bir TAPU düzenlemenize yardımcı olacağız.

Ayrıca oku

Arrow