Yardımcı bilgi

28 Aralık 2023

Gayrimenkul satın alın - oturma izni başvurusunda bulunun

Türkiye'de oturma izni, yabancı uyruklu vatandaşların Türkiye Cumhuriyeti topraklarında vize veya vizesiz giriş süresinden daha uzun süre yasal gerekçelerle kalmalarına izin veren bir belgedir.

Türkiye'de oturma izni nasıl alınır, hangi gerekçelerle ve nerede verilir hakkında detaylı bilgiyi yazımızdan öğreneceksiniz.

Türkiye'de oturma izni - kim ve nasıl Alabilir

Türkiye'de oturma izni herhangi bir nedenle Cumhuriyet topraklarında uzun süre kalması önemli olan tüm yabancılar için gereklidir. Türkiye'de oturma izni almanın en kolay yollarından biri gayrimenkul satın almaktır. Ancak, önce ilk şeyler.

Türkiye'de oturma izni almanın gerekçeleri nelerdir

İkamet nedir? Bu, güney eyaletindeki oturma izninin Türkçedeki adıdır. Oturma izninin iki ana kategorisi vardır:

  • Kısa Dönem veya Kısa Dönem İkamet İzni.
  • Uzun Dönem veya Uzun Dönem İkamet İzni.

Kısa dönem ikamet izninin verildiği yerler:

  • Devlet topraklarında yabancılar tarafından gayrimenkul satın alınmasıyla bağlantılı olarak.
  • Turizm destinasyonlarına göre.
  • Türkçe öğretimi (Milli Eğitim Bakanlığı'nın izniyle).
  • Türk üniversitelerinde eğitim.
  • Öğrenci değişimi ve staj.
  • Türkiye'de tedavi (bunun için hastalığın Türk vatandaşları için bir tehdit oluşturmadığına dair teyit alınması gerekmektedir).
  • İş yapmak ve eyalet ekonomisine yatırım yapmak.
  • İş bulmak.
  • Bilimsel etkinlik.
  • Aile bağları için.
  • İdari makam veya mahkemeden gelen bir talebe yanıt olarak.
  • Aile ikamet izninden geçiş yaparken.
  • İnsani yardım programları (Suriyeli ve Afgan mülteciler vb. için).
  • İnsan kaçakçılığı kurbanları.

2017'den itibaren Türk hükümeti oturma izinleri kanununda bazı değişiklikler yaptı. Yılda 120 günden fazla yurt dışına çıkan yabancının ikamet izni iptal edilmez.

Türkiye'de uzun dönem (sürekli) ikamet izni, kesintisiz 8 yıl süreyle kısa dönem ikamet izni almış olan yabancılara verilmektedir. Başvuranın ne kadar süredir yurtdışında olduğunu dikkate alır. Bu süre 5 yılda 365 günü (yılda 180 günü) aşamaz.

Türkiye'de İkamet alma prosedürü

2015 tarihli yeni yasaya göre, Türkiye'de oturma izni başvurusunda bulunmak isteyen tüm yabancı vatandaşların bir başvuru formu doldurması ve Türk Göç İdaresi resmi web sitesi http://www.goc.gov.tr üzerinden çevrimiçi anket. Prosedüre "Merkezi Buluşma Sistemi" adı verildi.

Başvuru sahibi, başvuru formunu doldururken üç seçenekten birini seçer:

  1. Mevcut oturma izninin uzatılması.
  2. İlk alım.
  3. Bir görünümden diğerine geçin.

Portalda dili seçebilirsiniz - İngilizce, Türkçe, Rusça, Almanca veya Arapça. Başvuru sahibi, standart anket sorularını yanıtlar ve özel bir alana beyaz zemin üzerine bir fotoğraf yükler.

Önemli! Anketi doldurma süresi sınırlıdır. Hareketsizlik süresi çok uzunsa, oturum otomatik olarak sona erecek ve tüm prosedürü en baştan uygulamanız gerekecektir.

Doldurduktan sonra, sistem çevrimiçi başvurunun kabul edildiğini onaylayacak ve belgeyi yazdırmayı teklif edecektir. Anketle birlikte, gerekli belgelerin bir listesi İngilizce veya Türkçe olarak yazdırılacaktır.

İkamet türü ne olursa olsun, Göçmen Bürosu ofisini ziyaret etmeniz gerekecektir. Sistem, tüm kişisel verileri girdikten sonra size randevunun tarih ve saatini seçme fırsatı verecektir. Seçilen tarih değiştirilemez. Randevu yerine gelinmemesi durumunda elektronik başvuru iptal edilir ve işlemin tekrarlanması gerekir. Toplantıda başvuru sahibi, Türkiye'de oturma izni için gerekli belgeleri yanına alır.

2021'de Türkiye'de ikamet almak ve randevuyu ziyaret etmek için devlet ücreti ödemeniz gerekiyor. HES kodunuz ve koruyucu maskeniz varsa bunu Vergi Dairesi'nde yapabilirsiniz.

İkamet plastik kart çıkartmak biraz zaman alıyor. Kartın hazır olduğu ve ikamet yerindeki merkez postanede olduğu başvuru sahibine SMS ile bildirilecektir. Teslimat yöntemleri: posta kuryesi ile veya pasaport ve postaneden bildirim ile şahsen.

Türkiye'de ikamet izni ücreti ne kadar?

Müşterilerimizin çoğu Türkiye'de ikamet ücretinin ne kadar olduğuyla ilgileniyor. Nihai miktar oturma izninin türüne, başvuranın vatandaşlığına ve diğer bazı faktörlere bağlıdır.

Türkiye'de turist ikamet izni başvurusunda bulunmak için, ikamet vergisi ve plastik kart düzenleme bedelini içeren bir devlet harcı ödemeniz gerekecektir. Belgenin 1 yıllık bir süre için düzenlenmesi durumunda vergi tutarı yaklaşık 300 Türk Lirası olacaktır. Ödeme, Vergi Dairesi'nde yerel para birimi cinsinden yalnızca nakit olarak yapılır.

İkinci maliyet kalemi ise evrakların Türkçe'ye çevrilmesi (1 adet yaklaşık 60 TL), noter tasdiki (yaklaşık 80-90 TL) ve apostil (140 TL)'dir.

Ayrıca 4 adet renkli fotoğraf (yaklaşık 40 TL) ve pasaport fotokopisi (4 TL) almanız gerekecek.

Türkiye'de en büyük gider kalemi sağlık sigortasıdır. oturma izni. Minimum tutar kişi başı yaklaşık 400 TL'dir.

Türkiye'de oturma izni almanın bir yolu olarak gayrimenkul satın alma

Türkiye'de gayrimenkul yasası kısa dönem oturma izni (1-2 kişilik) almayı mümkün kılmaktadır. yıl) yurt dışından tüm yatırımcılara gayrimenkul satın aldıktan sonra. Gayrimenkulün değeri temel bir öneme sahip değildir. Yani, deniz kıyısındaki ekonomik daire ve lüks villa sahipleri tarafından verilebilir. Bu nedenle, bugün bu yöntem, yurt dışından sermaye yatırımcıları arasında en popüler ve en popüler yöntemlerden biri olarak kabul edilmektedir.

Türkiye'de bir mülk satın alırken oturma izni, verilen TAPU (sahiplik belgesi) temelinde verilir. Yakın akrabalar (karı/koca, çocuklar) da oturma izni alabilir. Lisansınızı sınırsız sayıda yenileyebilirsiniz. Konut maliyeti (bir veya daha fazla mülk) 250.000 ABD dolarından fazlaysa, sahipler hızlandırılmış bir program kapsamında Türk vatandaşlığına başvurma fırsatına sahiptir.

Türkiye'de oturma izni alma konusunda yardım

Mülk satın alırken Türkiye'de oturma izni için gerekli belgeler:

  • Konaklama başvurusu.
  • Biyometrik fotoğraflar (4 adet).
  • Pasaport (aslı ve fotokopisi).
  • TAPU'nun kopyası.
  • Sahiplik belgesinin geçerli olduğuna dair Kadastro Odasından alınan belge.
  • Oturma izninin tüm süresi boyunca sağlık sigortası. 18 yaş altı çocuklar ve 65 yaş üstü yetişkinler sağlık sigortasına ihtiyaç duymazlar.

Nordic Property İnşaat, Alanya'da aktif olarak gelişen bir müteahhittir. Müşterilerimize Avrupa kalite standartlarına göre inşa edilmiş yüksek kaliteli gayrimenkuller sunuyoruz ve alım satım işlemleri, oturma izni ve yeni bir ülkede yaşamaya uyum sağlama konusunda kapsamlı yardım garantisi veriyoruz. İletişime geçin!

Ayrıca oku