Yardımcı bilgi

03 Ekim 2021

Türkiye'de Emlak Yönetimi. Kısaca ana hakkında

Türkiye'deki apartman daireleri, yabancı alıcılar arasında aranan bir gayrimenkul segmentidir. Mükemmel yerleşim düzenine ek olarak, pencereden muhteşem manzaralar, yüksek kaliteli onarımlar, modern Türk dairelerinin bir başka önemli avantajı daha var: çoğu kendi altyapısına sahip konut kompleksleri içinde yer alıyor. Yani aslında sadece deniz kıyısında konforlu dairelerin sahibi olup kendi kurallarınızla güvenli, sakin bir atmosferde yaşamakla kalmıyor, aynı zamanda çeşitli altyapı olanaklarını istediğiniz zaman kullanma imkanına da sahipsiniz.

Türkiye'de mülk satın almak isteyen herkes için önemli bir konu sitelerin bakımıdır. Bu, yeni bir binadaki bir apartman dairesi ise, önceden Türk LCD'lerini yönetmenin inceliklerini tanımak faydalı olacaktır. İkincil piyasadan bir ev satın alırken, örneğin bazıları sizin için kabul edilemez olabileceğinden, önce mevcut kurallar, kiracıların sözleşmesi hakkında bilgi almanız önerilir. Söylendiği gibi, önceden uyarılmış olan önceden silahlandırılmıştır.

İncelememizde bununla ilgili tüm bilgileri bulacaksınız.

Siteyi kim yönetiyor?

Türkiye Cumhuriyeti'nde toplu konut ve komün kanunu saat gibi işliyor. Alıştığımızdan biraz farklı ama çoğu yatırımcı bir süre sonra yeni kurallara alışıyor ve tüm avantajlarından yararlanıyor.

Türkiye'de gayrimenkulün bakımını düzenleyen ana yasa, kat mülkiyeti yasasıdır (tam adı Kat Mülkiyeti Kanunu 634 Türkiye Cumhuriyeti - KMK 634 TC'dir). site içinde yer alan dairelerin mülkün yönetimine doğrudan dahil olma hakkı vardır.

Aslında kat mülkiyeti, bir konut kompleksine sahip olmanın bir yoludur, dairelerin her bir sahibine aittir ve ortak alan, tüm sakinlerin mülkü olarak tanımlanmaktadır. Ortak alanlar arasında sahanlık, hol, asansörler, teknik katlar, otopark, bahçe, ev altı arsa vb. yer almaktadır.

Bir apartmanı yönetmek, mal sahiplerinin kararıyla hem yönetim şirketi hem de konut sakinlerinin kendileri tarafından yapılabilir. Yönetim organizasyonu, bu tür faaliyetlerde uzmanlaşmış bir firmadır. Altyapı operasyonunun kalitesinin izlenmesi, kalifiye bakım personelinin işe alınması, şirketlerin seçilmesi ve hizmet sağlayıcılarla sözleşmeler yapılması ve çok daha fazlası dahil olmak üzere bir dizi görevi yerine getirirler. Aslında evin düzenli olmasını, havuzun temiz kalmasını ve sürekli çalışır durumda kalmasını, çimlerin sulanmasını, elektrik, su temini, havalandırma ile ilgili tüm sorunların zamanında giderilmesini, güvenlik görevlilerinin, diğer çalışanların vb. düzenli olarak görevlerini yerine getirirler. Kiracıların kendileri yönetim şirketini seçerler.

Yeni yapılan bazı evlerde müteahhit iki yıl idare eder. İnşaat şirketi, mal sahipleri adına gereksiz masraflar olmadan derhal ve tüm sorunları ve arızaları ortadan kaldırır. Bu, kiracılara yeni koşullara alışma ve sonraki eylemlerde gezinme fırsatı verir.

Hizmet şirketinin sağlamakla yükümlü olduğu yıllık çalışma ve maliyetler raporunun sonuçlarına göre mal sahipleri karar verir. daha fazla işbirliğine devam etmek veya yeni bir organizasyon kiralamak.

Bazı sahipler LCD'yi kendi başlarına yönetir. Bunu yapmak için, bir kiracı komitesi düzenlenir, düzeni sağlamak ve kompleksin topraklarındaki altyapının verimliliğini sağlamakla ilgili tüm konuların çözüldüğü toplantılar yapılır.

Malikler ayrıca evin tüzüğünü, yani her birinin uymayı taahhüt ettiği kural ve yasakları da müştereken kabul ederler. Kural olarak, bunlar, konut kompleksindeki tüm sakinler için düzen ve yaşam konforunu korumaya yardımcı olan oldukça nesnel ve makul noktalardır, yani imkansızdır:

  • 23:00'ten sonra gürültü yapın.
  • Hafta içi terasta barbekü düzenleyin.
  • Sahiplerinin misafirleri için altyapıyı kullanmak.
  • Mayosuz çocuklar için havuzda yüzme.
  • Çöpü dairenizin dışına koyun (sahanda bırakın).
  • Misafir arabalarını kompleksin otoparkına vb. park edin.

Türkiye'de herhangi bir sitede yönetici dışında en sorumlu pozisyonlardan biri kapıcı veya kapıcıdır. Kapıcı, evde olup biten her şeyi bilir ve ister elektrikçi çağırmak ister elektrik faturalarını ödemek olsun, her türlü soru için iletişime geçilebilir. Ayrıca girişlerde, sahanlıklarda düzeni sağlar, su ve elektrik faturalarının ödeme kayıtlarını tutar. Büyük konut komplekslerinde, zemin kattaki bir daire genellikle kirası mal sahipleri tarafından ödenen kapydzhi için tahsis edilir.

Kompleks küçük ve minimum altyapıya sahipse, bir kapıcı düzeni sağlayabilir. Büyük ölçekli konut kompleksleri ayrıca temizlikçiler, güvenlik görevlileri, bahçıvanlar, havuz bakım uzmanları vb. Gündemdeki ana tartışma konuları:

  • yapılan iş ve maliyetler hakkında rapor;
  • gelecek yıl, görevler ve bütçeleme;
  • Devam eden bakım sorunlarını çözme.

İlk toplantıda mülk sahiplerinin %50'den fazlası hazır bulunmalıdır. Katılımın sağlanması için toplantı gününden iki hafta önce lobide bulunan ilan panosuna toplantı duyurusu asılır, e-postalar gönderilir.

Toplantıya mahalle sakinlerinin yarısından azının katılması halinde toplantı geçerli sayılmaz ve karar verilmez. Ancak ikinci toplantıda çoğunluk artık mevcut meselelerin ve görevlerin çözümü için önemli değil. Bu nedenle, şahsen bulunamıyorsanız, Türkiye'de gayrimenkul yönetme hakkı için yetkilerinizi arkadaşlarınıza veya komşularınıza bir vekaletname ile devredin. Toplantı sonuçları tutanaklara geçirilir. Belge mevcut herkes tarafından imzalanır.

Resmi toplantının başkanı müdürdür. Kural olarak, kiracılar arasından oylamayla bir yıllığına seçilir. Her yıl veya olağanüstü bir sahipler toplantısında yeniden seçilir.

Türkiye'de bir emlak yöneticisinin temel sorumlulukları şunlardır:

  • LCD içindeki onarım çalışmaları, ekipman bakımı ile ilgili mevcut sorunları gündeme getirme ve çözme;
  • gelecek yıl için bir maliyet kaleminin oluşturulması;
  • giderler (onarımlar, personel maaşları, altyapı bakım maliyetleri) ve gelir (aidata göre toplam tutar) hakkında veri sağlama;
  • Bir güvenlik şirketi veya bireysel personel kiralayarak kompleksin güvenliğini sağlama;
  • JK tüzüğüne uyumu izleme.

Gelecekteki sakinleri hangi masraflar bekliyor?

Türkiye'de mülk yönetimi için belirli bir sabit ücret var - bu aydat.

Aidat, evde otursun ya da oturmasın kiracı tarafından aylık olarak ödenir ve site içerisinde personel tarafından verilen tüm hizmetleri kapsar:

  • Havuz, sauna, spor salonu, SPA, asansör ve diğer tesislerin düzgün çalışması.
  • Temizlik ve çöp atma.
  • Peyzaj düzenlemesi.
  • Personel için maaş, sigorta.
  • Devam eden yenileme çalışmaları.
  • Kamu mülkünde elektrik faturalarının ödenmesi.
  • Sarf malzemeleri, deterjan vb. satın alma.

Maliyetler toplanır ve tüm sahipler arasında eşit olarak paylaştırılır. Aydat için aylık ücret, mülkün bulunduğu şehre ve konut kompleksinin büyüklüğüne bağlıdır. Türk tatil beldelerindeki büyük kompleksler için ayda 1000 avrodan fazla ve küçük kompleksler için - yaklaşık 40-50 avro olabilir.

Aidat'ı ödemeyenler ceza ve para cezası ile karşı karşıya kalır. Uzun bir süre ödemezseniz, yönetim şirketinin borcu tahsil etmek için mahkemeye başvurma hakkı vardır. Mal sahibi alınan tedbirlere herhangi bir şekilde cevap vermezse, mahkeme kararıyla daire satılarak borcun karşılanması sağlanabilir.

Nordic Construction LCD yönetim sistemi hakkında

Nordic Property Construction aktif olarak gelişen bir geliştiricidir. İskandinav inşaat ve kaplama standartlarına göre Alanya'da yüksek kaliteli konut kompleksleri inşa ediyoruz. Yatırımcılarımızın üstün kaliteli konutları en iyi fiyatlarla almaları için işin her aşamasını dikkatle kontrol ediyoruz.

Şirketimiz, müşterilerine kapsamlı bir şekilde faydalı olmaya çalışmaktadır. Bu nedenle, inşaat faaliyetlerinin yanı sıra, yeni mülk sahiplerine çok çeşitli satış sonrası hizmetler de sunuyoruz. Alanlarından biri, bir konut kompleksinin yönetimidir. İyi düşünülmüş bir strateji, personelin iyi işleyen çalışması, herhangi bir sorunu çözmeye yönelik ciddi bir yaklaşım, Nordic Property Construction'ın konut komplekslerindeki tüm daire sahipleri için konforlu bir konaklamanın anahtarıdır!

Ayrıca oku